Иво ИнджевАко ви се струва, че ДПС умря, грешите. Щях да кажа „Доган умря”, (вместо ДПС), но не ми се шегува с него по този начин, макар ДПС и Доган да е едно и също.
Замислете се за основната функция на ДПС. Обединител ! Не само обединява ( под скиптъра на Доган) засегнатите от „възродителния процес”, но и …техните врагове. Те имат нужда от враг, за да съществуват политически.
Тази взаимна зависимост залиня откакто проектът ГЕРБ подля вода на „Атака” и ВМРО и ги удави в алтернативната вълна.
Дразнителят Доган мина в нелегалност. Мястото му зае…Давид. Кой е Давид и кой е Голиат в тази нашенска история оставям на вас да прецените. Но е факт, че чешкият авангардист Давид Черни реанимира основанията за животворните ( за тяхната организационна цялост) протести на местните защитници на българщинАта.
Давид Черни се бил почувствал застрашен и няма да дойде в България. Но това е подробност.” Голям праз”, както вече коментира културният ни министър Вежди Рашидов. Той обясни, че би заврял отзад един голям праз на една скулптура, ако искаше да блесне, но не го прави ( защото е културен министър). Неговият ( не по –малко културен) предшественик Стефан Данаилов вероятно би заврял „една българска роза”…но, да не ПРАЗнословя за розовите спомени от едно червено управление!
Чешкият Давид и българският Доган, между които се пръкна образът на надупена от въображението на културния ни министър Рашидов фигура, се оказаха впрегнати в една и съща кауза, нахъсваща едни и същи хора у нас.
Само не разбрах дали Давид, Голиат и надупената фантазия на Рашидов имат прашки. И кой кого побеждава в тази съвременна версия на сюжета за Давид и Голиат? Пражки ли е той, софийски, пловдивски или просто просташки?
Сигурен съм, че културните ни министри ( бивши и настоящи) ще ни обяснят.
Блогът на Иво Инджев - http://ivo.bg/